Only an administrator can add new users.

Máš dřepovat, pokud nechceš silný kejty?

Máš dřepovat, pokud nechceš silný kejty?

Hořká pravda Trénink Z deníčku Blaničky 5 komentářů by

Otázka: Měla bych dřepovat, pokud mám už tak velký nohy, který chci naopak zmenšit?

Krátká odpověď: ANO!

No jo, Blanko, na internetech je vydřepovaných zadků a nohou plna. Kvadráky, co by se jimi daly melouny rupat, ukázka roztrhaných kalhot, holky pyšnící se příbytkem centimetrů na nohou.. A mojí snahou je přitom ty kejty zmenšit, tak proč to dřepy ještě podporovat!!

Přestaň cukrovinkovat

Nebo.. moc dobře víte, že jsem IIFYMák do morku kostí. A že sem tam si dopřeju nějakou tu lásku v podobě dortu, pedrečků, čokoládičky, pizzy… Nicméně v rámci maker a jelikož moc dobře vím, že takové lasagne o velikosti A5 mají stejně kalorií jak (dvou)kilový těstovinový salát s kuřecím masem, ve většině případů dám přednost druhé variantě, protože jsem holka co si ráda narve pupíček. Nicméně chtěla bych zdůraznit, že to, že má spoustu dívek velké nohy (nebo respektive velký jsou uplně všude) je s největší pravděpodobností způsobeno tím, že v téhle či oné fázi násobně převýšili svůj energetický příjem na udržení váhy.

A  s tím dřepy nemají vůbec nic společného.

Důvody, proč dřepíčkovat:

1. Je to jeden z nejdůležitějších základních cviků
Že vám pumpičky v gymu řeknou, že nedřepují, že stačí mrtvoly.. toho si nevšímejte. Dřepovali jsme všichni jako děti. Daleko častěji, než jsme třeba stáli. Do té doby, než nás někdo neposadil na židli, dřepli jsme si bez problému na bobek, na dobu neurčitou a bez bolesti.
Silné dřepy navíc vybudují silnou mrtvolu daleko více, než naopak, jsou daleko složitější na provedení (většina mých klientů primárně tahá a do dřepu se dostáváme i několik měsíců) a proto bych dala dřepíčky na numero uno top strop (koc).

2. Maže dluhy, zlepšuje vztahy s vaší tchýní..
To si samozřejmě dělám srandu. Nicméně dřepy atletům pomáhají rychleji sprintovat, skákat do dálky, pomáhají zvedat těžké váhy, vybíhat po eskalátorech (FYI nenávidim stát jak trubka na eskalátorech, ať už jsem na Náměstí Míru nebo Dejvicích, aint nobody got time for dat), starším pomůžou se zvednout ze sedu.. Prostě #goalz

3. Epesní kejtičky
Miluju ten tvar, které dřepy dávají stehýnkům. Žádné podivné roury, žádný konec stehen poloviční jak kolena, taková hezká kapička <3

4. Sedínka
Že máme i lepší cvik na sedínku jsem kdysi zmiňovala v třetím díle studijní soboty a neříkám, že byste měli zahodit ostatní cviky a dřepovat do alleluja, nicméně samozřejmě je to skvělý cvik nejen na kvadráčky, ale i na hýžďové svaly jako takové.

5. Metabolismus on fyiaaaaa

Je to komplexní cvik. Zadek, hamstringy, kvadricepsy, střed těla, záda… A pokud takových těžších dřepů uděláte v za jeden cvik třeba 50 (dejme tomu se 65% vaší maximálky), metabolismus to zrychlí daleko víc, než třeba takových 50 opakování přítahů činky na biceps. Logika.

Kdy je ale lepší trochu zvolnit

Dřepy jsme sice dělali jako malá škvrňata, ale ty doby jsou pryč a správný dřep nezvládne úplně každý. Tady samozřejmě platí, že zdraví a minimalizace pravděpodobnosti zranění má přednost a pokud si nejste jistí technikou nebo víte, že vám jdou např. kolena dovnitř, máte buttwink nebo vás při dřepech něco bolí, nechte si poradit od někoho, kdo tomu rozumí a kdo vám pomocí mobility nebo doplňkových cviků je schopný pomoct.

Závěrem,

Velký nohy dělá primárně moc jídla, nebo špatná dieta obecně. Pokud si budete hlídat nějakým způsobem příjem, nemusíte se bát, že dřepovat i nadále vám vaši snahu o klesající centimetry zhatí a není důvod cvik vynechávat. Já například postavila na dřepech dvě sezónní diety, obě se skvělým výsledkem, na nohou mi centrimetry spadly a ještě se krásně vytvarovaly.

 

//platform.instagram.com/en_US/embeds.js

Pokud nemáte tu požadovanou balanc mezi stehny a zadkem, jasně, posuňte dřepy na nižší příčku, začněte víc s hip thrustery, různými bodyweight abdukcemi a obecně cviky na zadek s gumou (uuuuuuuuuuuuuuuu BLANKO PLS) , abyste maximalizovali prdelní rozvoj, ale z mé zkušenosti není na místě je vynechávat z obav o monstrozní kejty.

About author

Related articles

5 komentářů

  1. Ja ty tvoje clanky, prispevky, komentare a proste ten tvuj krasnej humor miluju❤❤❤❤: „obecně cviky na zadek s gumou (uuuuuuuuuuuuuuuu BLANKO PLS) “ 😀 TOP STROP

  2. Blani, a neporadila bys nám střevům monstrózním jak na ty správný dřepy? Dřepuju o sto šest, ale když budu vědět, že to dělám dobře, budu dřepovat o sto šestnáct! <3

  3. Dřepy jsou prostě základ, to je jasný jak facka! Ale chtěla bych se zeptat na něco trochu jinýho, už dva a půl roku vzpírám, tudíž většinou pět dní v týdnu dřepu, občas čtyři dny, k tomu pozvedy, variace pozvedů, výtahy, trh nebo nadhoz a něco k tomu, tlaky, kliky, bench, atd… ale pořád na dřepech stagnuju…nejsem schopná dřepnout víc jak 80kg vzadu a 63kg vpředu…Co s tím? Ať nemusím po nocích brečet do polštáře, že jsem slaboch 😀

Leave a Comment