Only an administrator can add new users.

S.Y.P.A.Č.K.Y

S.Y.P.A.Č.K.Y

Hořká pravda Strava Z deníčku Adélky 10 komentářů by

Supláče, kdo maká bez nich, zapláče. Suplementy jsou základ a když makáš bez nich, je to jako jezdit na kole bez řídítek. Chvilku jsi velký frajer, ale po chvilce tě to přestane bavit, páč ti všichni ostatní ujedou… Přirovnání jsem vymýšlela sama, takže má velkou hloubku a nebudeme o tom diskutovat.  Je však pravdivé?

Vzhledem k tomu, že pracuji v eshopu, kde se  suplementy a zdravá výživa prodávají, tak dokážu celkem přesně rozdělit trh na dvě skupiny. Ženy, co chtějí zhubnout a nutně potřebují spalovač, a muže, jež chtějí svaly a přes protein nejede vlak. Všechno mezi je povolená odchylka. Lidí s požadavkem na doplněk, který by jim optimalizoval zdraví, je asi tolik, kolik má Tomio Okamura pravdivých tvrzení v televizních debatách… Tudíž moc ne.

Zkoušela jsem přípravu s doplňky stravy, i bez nich. Žádný mi však nepřinesl třista z místa, šokující dvojboj ani dokonalou regeneraci a neodolatelné křivky ty jsem si musela vydřít sama. Tento rok tam zatím posílám jenom (a to ještě když si vzpomenu):

  • Vitamíny a minerály : Albion Magnezium, komplex vitamínů B, vitamín D, omega 3.
  •  Kloubní výživu: Animal flex.
  • All-in-one směs, takže žádný vysokoprocentní protein, ale normálně na hulváta i něco, co má sacharidy (!) skončím v pekle : One stop Xtreme (vanilka chutná úplně jako zmrzlinkový shake, mňami).

Jak píšu, někdy si zapomenu pilule vzít, někdy si zapomenu šejkr, někdy krabičku, takže nejsem úplně vzorná a poctivá. Nepoužívám:

  • Nakopávače, protože nesnáším to svědění a cítím se přespídovaná. Chápu, že většina lidí si bez nich nedokáže představit trénink, ale na druhou stranu sportovci je kdysi neznali a stejně byli lepší než polovina hejhulů, co se úmyslně předávkovává C4.
  •  BCAA, ty považuju za asi jeden z nejpřeceňovanějších suplementů všech dob, protože polovina lidí v tělocvičnách bez odměrky aminokyselin nemá šanci zregenerovat a druhý den vstát z postele ironie. Čím víc gramů, tím víc hovado je navíc rovnice, která nemá správný výsledek. (EDIT: Ale když tomu věříš, tak ti pomůže všechno, i Panna Marie)
  • Glutamin, ten má u mě podobnou reputaci jako BCAA, ale když něčemu věříš a myslíš, že ti to pomůže, tak kvalitní placebo.
  • Kreatin, jelikož není úplně kámoš s mým zažíváním. Respektive jeho projímavé a nafukující účinky jsou známé. Ale já se nechci bát každého hlubokého dřepu, takže pro vlastní dobro a dobro všech lidí v tělocvičně jsem ho užívat přestala. Ale jako doplněk stravy patří k těm, co mají benefity a nejsou vyhozenými penězi.
  • Spalovače, které považuju za dokonalý marketingový tah a pračku peněz. Většina spalovačů totiž sází na termický efekt, kdy má cvičenec pocit, že když se potí, tak potí sádlo a odejde z fitka neskutečně fenomenální a vysekaný na hadry.

Takže až vám někdo zase jednou řekne, že bez proteinu, glutaminu, aminokyselin a tak, nemá cenu cvičit, budete vědět, že kecá. A boží můžete být i bez toho. Stačí vám magická trojka (nikoliv švédská, ale magická, hodně lidí by to mohlo považovat za synonymum, je mi to jasné). A to vyřešené jídlo + tvrdý trénink + kvalitní spánek. A taky naše články, samozřejmě.

P.S. Jednou jsem se tedy snažila působit v článku solventně a chytře, tak doufám, že se mi to podařilo a nebudete se mi smát! 

P.S.2. Setkáváte se s lidmi, kteří sypačkám (jakože suplementům, ne skutečným sypačkám) přisuzují nadpřirozenou moc? A protein po tréninku je pro svaté přikázání? Případně máte doplněk stravy, na který nedáte dopustit?

P.S.3. Že to s tím kreatinem tak nemám jediná?!

About author

Related articles

10 komentářů

  1. Díky díky díky! 🙂
    Konečně má někdo stejný názor a ještě to „jen když si vzpomenu“ u mě sedí jak prdel na hrnec, protože ačkoli doma mám pixlu BCAA, myslím, že dřív projde než ji stihnu sníst, protože v tom taky nevidim žádný přehnaný efekt. Já akorát hojnějc využívám Magnosolv a to třeba po turnaji, kdy mám 5 zápasů a prostě vim, že až ráno vstanu, budu jako by mě přejel kamion (i s magneskem, i bez, takže.. asi ani tohle nemá smysl? 😀 ).
    Já vlastně jediný, co používám, je protein. A to především proto, že dvakrát neholduju masu a dřív jsem měla nedostatek bílkovin (protože jsem ho do 17 nejedla vůbec), tak tomu chci trošku pomoc i takhle 🙂

  2. Dá se určitě souhlasit, že bez spánku, kvalitního jídla a dostatečné regenerace výsledky nepřijdou… ale tvrdit, že všechny suplemty jsou k ničemu je trošku mimo mísu… Nic se nesmí přehánět (a takových lidí se najde dost), nicméně učebnice biologie, odborná literatura a řada studií hraje v jejich prospěch.

    • To já ale netvrdím, spíše jsme se nepochopili… Narážím na to, že lidé považujou suplementy za základ úplně všeho a strůjce úspěchu :). Určitě jsou i doplňky, které mají velmi pozitivní vliv 🙂

  3. Suplementy mi obecně moc neříkají, protože nemám pevnou vůli na pravidelné užívání čehokoli. ..ten creatin bych ale docela vyzkoušela, už jsem na to četla recenzi u Monči Gavlovské. Jinak jediné co mi z fitness světa sedlo, tak to bylo flavdrops od myprotein..ale to sem úplně nepatří. Peníze jinak radši vrazim do kvalitního jídla.

    • Kreatin se určitě vyplatí, jen první tři týdny budou takové všelijaké z hlediska zažívání :D. Mám to stejně, raději se dobře a pořádně najím 🙂

  4. Hezký článek 🙂 Já trénuju asi 8x týdně a abych to přežila, tak jsem začala brát BCAAčka a myslím si, že to na mě má poměrně značný účinek 😀 (ale je mi teda jasné, že to bude spíš placebo). Hlavně mám fakt vynikající rozpustný, takže v nejhorším je to fajn způsob, jak se donutit vypít půl litru tekutiny denně navíc, což s mým pitným režimem je jedině dobře.

    • U tak moc trénovaných sportovců bych se ani nedivila, kdyby to fakt zabíralo :D. Mě hlavně dostávají lidi, co cvičí třikrát týdně a utratí za suplementy měsíčně tolik, co já za rok :). A BCAA si někdy ochucuju vodu, když se mi přepije čistá, to je fakt 😀

Leave a Comment