Only an administrator can add new users.

IIFYM (love)story II. – Už jsi rýslý hovado?

IIFYM (love)story II. – Už jsi rýslý hovado?

Strava Z deníčku Blaničky 13 komentářů by

Tak je to tady.

Čtvrtroční výročí rýsovačky na letní bikini 2017 jsem nepopsala, páč v tu dobu jsem ležela v moři slz nebo ve skriptech fyziky, tak je na čase napsat o trochu později alias 4,5 měsíce od začátku.

Cyklů nabrat/zhubnout/nabrat/zhubnout jsem za svůj poměrně krátký život stihla projet už mnoho. Někdy víc úspěšný, někdy méně, ale jakmile člověk nasaje tu vůni ne doslova prokrindapána ježíšku na křížku pánský šatny posilovny, vlny „chci být velká“ „chci být rýslá“ se střídají pomalu častěji než nálady při PMS.
A to už je co říct!

V minulém článku jsem si vesele libovala, všude byly sluníčka kytičky, ale říkala jsem si, že to je možná jen nějaký počáteční hype a touhle dobou už zase budu jak chodící smrtka, protivná a i když je IIFYM pro mě nejlepší cesta, jak ze sebe udělat čičinku, budu se chtít na všechno vykašlat a mít neustálé chutě, které budou k nevydržení.
No..
A ne.

Můj  přístup se k „dietě“ od té poslední prostě radikálně změnil, za což můžou i okolnosti a jelikož je od posledního článku sakra dlouhá doba, pro jistotu je všechny zrekapituluju

  • Nikomu to necpu pokud teda nepočítám 14tis lidí na instagramu a blogíseček, takže vlastně si s tím nedám pokoj – oproti jarní, moji nejbližší, pokud si to nepřečtou na internetech o mojí dietce nejspíš neví. Nemám nějaký daný termín, nemám nějaký viditelný cíl, kvůli kterému bych jim to musela cpát a nechci, aby se kvůli tomu muselo něco přizpůsobovat nebo aby se na mě musely brát ohledy. Nestěžuju si. Toho bylo dost. Dělám to pro sebe, s radostí, nefňukám a neříkám, že se těším až tohle období skončí a já si budu moct dát nějaký brutální cheat (ten bude, ale nejsem z toho tak nahajpovaná jako předtím)
  • Další soutěž v nedohlednu – kvůli zranění budu zvedat bomby pecky bůhví kdy, takže nemám deadline s blížící se soutěží a nestresuji se, jestli tu váhovku nakonec dám, nebo budu muset do kategorie o 5kg výš (a to prostě nechceš)
  • Minimální počet vážení celkově – aneb pokud se necítím, na váhu nestoupnu. Ačkoliv vím, že váha je jenom číslo a je třeba se na to dívat i z jiných stránek/jiných měření, každý výkyv směrem nahoru mi chtě nechtě po celý den, i když jen trochu, ovlivnil náladu k horšímu. A to jsem si tentokrát řekla,  že prostě nemám zapotřebí a v návaznosti na bod první – váhový cíl sice cca mám, ale nemám ho daný průměrně po týdnech, jako na jaře. Místo toho radši selfíčkuju!

    od začátku přes listopad až minulý týden

  • Posunutí hodin/?přerušovaný půst? – na podzim jsem kvůli úzkostlivosti absolutně ztratila chuť k jídlu. Často i do tří hodin odpoledne jsem nebyla schopna pozřít, kromě kafe (protože kafe je láska) ani sousto, takže se mi – chtě nechtě posunul čas, kdy začínám jíst a kdy jíst končím. Teď (článek píšu už 28.1.), když se učím celé dny doma mám první jídlo nejdříve v 10 a to spíš z důvodu, že se jdu v půl desáté projít a cestou koupím něco dobrého – než z důvodu, že je Blána hladová.
  • Krabičky ve skříni – aneb pořád platí to, že si už do školy nevařím. Vážně mě to nebaví, ztrácím tím čas, zabírám místo v tašce a po jídle jsem akorát nafouknutá a unavená. Teď si okolo oběda koupím sýr/šunku/ovoce/šmakouna, a počkám, dokud nedorazím do gymu, kde si před tréninkem dám opět něco malého a na hody si počkám večer. Energie a prostoru na skripta mám víc než dřív a potom jdu, po nočním foodporníčku s kaší a proteinovým máslem spokojeně s plným pupkem spinkat.
  • Chuťový požitek > kvantita – (chtěla jsem napsat kvalita>kvantita, ale protože se někdy cpu větrníkama nebo čokoládkou, alias čestný člen IIFYM sekty, nejspíš bych u fitness guru vzbudila vlnu nevole) předtím jsem jídla skládala tak, aby toho bylo vždycky co nejvíc. Prostě Blanka táhla skoro dvoukilový randál do školy, cukety co by pro pětičlennou rodinu stačilo, kaše na tři medvědy a vlastně ani není divu, že po jídle místo krystalizace v laborkách jsem si chtěla dát šlofíčka klidně i na záchodcích. Tentokrát na to jdu úplně opačně, alias přes den fňukám, abych toho mohla sníst co nejmíň, něco, co mi minimálně vyhodí hladinu cukru v krvi a ani večer nedám přednost dvoulitrovému zeleninovému pyré jak kdysi dávno, ale radši porci proteinového máslíčka o 650kcal. Protože ta chuť mě prostě uspokojí daleko víc, než kdyby mi pupík měl praskat ve šveh.
  • Daleko míň ovoce a zeleniny – a vy si říkáte – jak jen tohle může být dobře? No.. vzhledem k předchozímu bodu, ovo a zele jsem cpala vážně všude. A jelikož já a moje enzymy nejsme uplně bffíčka, vedou si svůj vlastní život a někdy se nafouknu ze špatnýho pohledu, konstelace hvězd nebo když mi třeba přeběhne černá kočka přes silnici (pátek třináctýho hadr), nadměrné množství vlákniny tomu všemu ještě dávalo ten správný.. říz. Ne že bych se ovoce a zeleniny bála jak čert kříže, nicméně stačí pár na večeři, k tomu vláknina z ovesné kaše, o víkendu v poledne i navečer a jsme dobrý. Nic se nemá přehánět.
  • Tabulky na párku – posledně jsem si strašně libovala, co všechno jsem do Myfitnesspalu mohla narvat, pořád jsem je čekovala, vymýšlela „program“ na další dny a v kombinaci „narvi toho co nejvíc“ jsem za a) utratila randál za tuny spotřebované ovoce, zeleniny, šmakounů, řeckých jogurtů a podobných pičovin, za b) kamarádíčkovala se míň, než bylo třeba a moje OCD mi dělalo společnost po většinu večerů. Dneska hážu do tabulek jídla až když je ulovím/nebo všechno večer, kdy v klidu dorazím domu z tréninku a připravuju si svou epesrádes kombinaci, kterou můžu mít 365dní v roce a stejně na ni budu pokaždé nadržená jak puberťák na první kojtus. A když se o stovku nebo dvě seknu, tak se zas tak nestane. Neztloustnu o petstostisic.
  • Jdeme jíst nebo pít, Blanko? – aneb míra socializování se od minulého roku zvedla o 250000%. Už na začátku jsem si řekla, že fakt, že jedu na freakingsexybikinibeachbody2017  mi prostě nebude ovlivňovat žádné setkání, randíčko, sexíček Blanko vole čte to tvoje máma akci nebo dovolenou. Prostě ne. A tím, že mám posunuté hodiny, kdy se stravuji je to mnohem jednodušší… Večer mi totiž zbývá kolem 1100-1200 kcal, což je na nějakou večeři nebo drink nebo třeba dva litry cideru uplně krásný číslo. Že holt jednou nebudu healthyAF, nedám si ledový salát, nebo oželím kaši.. To za ty zážitky stojí, i kdybychom se rozparádili a já třeba ve výsledku toho zkonzumovala daleko víc, než by mi tabulky teoreticky povolily. Fuck this shit buchto, dvacet už ti moc dlouho nebude, tak neseď doma na prdeli u tvarohu.
  • Refeedy – kapitola na jeden sáhodlouhý článek, nicméně nemám tentokrát žádné přesně dané termíny. Mám už relativně nízký příjem (o kterým povím za chvíli, protože NA TO TADY VŠICHNI ČEKAJ BLANKO), takže je mi jasné, že budou častější, než kdybych třeba denně jedla o dvě stovky víc. A vyhovuje mi to tak. Buď si je nechávám na dny, kdy vím, že je třeba nějaký festival, jdeme s ostatními na malou partyparty, na rodinné obědy.. nebo jedu podle pocitu a pokud se ráno probudím s hladem/obrovskými chutěmi, poslechnu tělo a bez výčitek zvýším svůj příjem minimálně na dvojnásobek. A i když jsem si říkala, že to nejspíš nebude můj případ, čím „rýslejší“ jsem, tím častěji refeedy praktikuji – minimálně jednou, většinou však dvakrát týdně.
  • Zavřená o zkouškovém – kromě ústní z matiky i fyziky byla i tohle taková zkouška ohněm. Poslední zkouškové dopadaly tak, že jsem furt pro něco chodila do lednice, místo učení jsem šounila kde si co dát a často makra slupla ve 3 odpoledne/na večeři zbylo mé oblíbené kombo salát se salátem. No a nebo v tom horším případě, záchvatovitý přejídání alias „protože mozek přece spaluje moc a ty si to zasloužíš“ bullshit. Tentokrát? Večeři jsem měla pořád pornoidní, pro změnu jsem vážně myslela na ty posraný definice a ne na to, co mám v lednici a jen jednou jsem přešvihla makra caramelou, takže jsem si vlastně udělala takovej neplánovanej refeed, kterej prostě jen padl o něco dřív než normálně. Pohodisss

Jeden throwback, prodloužený o dnešní fotku, protože jsem sice nepřidala čtvrtletní příspěvek na naholky, ale na instagram jsem si čas našla! #ostuda
Popisek 6 týdnů zpět:,,Jsou to tri mesice, co jsem se rozhodla zatocit s tucky. A rekla jsem si hned od zacatku, ze nebudu klamat postovanim hrozne „pred“ fotky – bez makeupu, v zadnym top hot pradle a uvolnene poze a „po“ – v pozicce, krajeckach, odvodnena, vyfintena az na pudu. 💃🏼
Takze pridavam za hroznych podminek a bez filtru oboje, abych zbytecne nevytvarela bludy o uzasne premene lakajici ke koupi koktejlu na hubnuti.🍹 A jsem moc spoko ☺🖖🏻 i kdyz jeste neni konec #dalsitrimesicepojdmihop 👊🏻“ -> Originální příspěvek tu

Jak je to s vahou? Momentálně jsem na 52,3 , začínala jsem na 57,2kg 
Což pro některé asi nebude moc, i co se centimetrů týče.. Ale vzhledem k tomu, že jsem trpaslík na kterém je vidět každé kilo, cenťák navíc, je to dost. A navíc, když mi ještě zůstaly nějaký ty prsa, což beru jako neskutečnej úspěch, sklízím ovace, kupuju podprsenky jinde než v dětskym a tak.
Centimetry:
19.9.//3.2.
Ruce:30//27,5
Prsa: 84//82
Pas: 69//61,5
Zadek: 96//91,5
Stehna: 58,59//54/55

A teď to hlavní z IIFYM, tedy makra: 1620kcal, 122B/162S/55T s tím, že
Refeedy jsou buď 1x za 7-10dnů na cca 3100 kcal, 140B, 100T, 410S, nebo za stejnou dobu 2-3x 2650kcal, 140B, 90T, 320S

Tréninky mám zhruba 4, pátý by byl hezký, ale časově se to nedá. Kardio žádný, nejsem magor.

Do kdy? Do 4. dubna. Teda pokud s hrůzou nezjistím, že už mi jdou dolu jenom prsa, protože lentilky pod kobercema zas mít nechci. Dětských podprsenek bylo dost! 5. dubna budou narozeniny, tak to se to bude slavit ultra krásně!

Chceš taky? Může být!

About author

Related articles

13 komentářů

  1. No téda, slušně rýslá už teď! Luxusní pokrok a máš můj obdiv, že už to držíš od září a ještě až do dubna 🙂 Těch 1600Kcal nevypadá příjemně, ale věřím, že ty refeedy a večerní nálože to aspoň vykompenzujou 😀

  2. Blani, paráda! Moc se mi líbí tvůj přístup, sleduju tě už dlouho a mám z tvojí cesty radost! Jsi nesmírná-vesmírná kočka už teď a ta prsa! 😀 Držím ti palce, měj se krásně a buď šťastná!

  3. Asi budu za blbce, ale k čemu jsou dobrý refeedy? A jak se vypočítají pokud je teda člověk v dietě a jede podle IIFYM. Díky 🙂

  4. Skvělý článek – dlouho jsem se tak nepobavila, taky jsem jednu dobu byla krabičková :). S IIFYM mám ale trochu problém, když se naplácnu na večer, blbě se mi spí, když ráno, tak se rozežeru a mám hlad celý den. Tak to asi budu muset plácnout v poledne a svačinku o páté, co?

Leave a Comment

Napsat komentář