Only an administrator can add new users.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jak se oháknout na trojboj?

Jak se oháknout na trojboj?

Trénink 2 komentáře by

Powerlifting je skvělá věc.

Ať už jste bikina v off sezóně, fitness hobík, nebo beast tahající jednu pecku za druhou a máte chuť si trochu zasoutěžit, nebo i jen poznat nové lidi,  silový trojboj bych rozhodně nenechala chladným.
Doposud se pokaždé sešla skvělá parta, zatahaly se bomby pecky, pořádně se najedlo, případně trochu pošolichalo ego a jelo se zase domů.
Nádhera.

Takže prvotní přemluvu už máme. Už se vám všem moc v duchu chce, ale zatím pořád nevíte jak a co vlastně potřebujete.

Tak úplně nejdřív je třeba se naučit tahat, dřepovat a benchovat. Ideálně s někým, kdo tyto tři cviky ovládá a má pochopení pro trojboj (což se prosím nerovná vlastnictví diplomu ,,Instruktor fitness”, mnohdy i ostatní certifikátem neobdarovaní vám toho poví víc) či nějaký liftechnický nazzi, abyste do roka a do dne neskončili s plotýnkou metrem opodál. Protože to není nic příjemného a už vůbec ne sexy. Ruku do ohně dám (minimálně) v Prahé za Kubíka, co trochu vypadá, že zvedá, Grigyho od Přerova a přece bych nebyla hloupá, i za mě, pokud bydlíte blízko Prahy a chtěli byste si powerlifterský věci poslechnout od buchty blonďaté.

..No a nebo lepší než drátem do oka, vyhraďte si studijní trojhodinku a projeďte si videa na techniku (alespoň) od Omara, Alana a do třetice všeho dobrého, Candita. Pro tyhle je perfektně zvládnutá technika naprosto přirozená a důležitá, asi tak jako pro nás chodit čůrat a papat. Přes to prostě pro ně nejede vlak, a stejně tak by to mělo platit i u vás (a ne, nechci slyšet, že to přece bylo nové maximum, tak ten pětivteřinový srací pes u dedaliftu byl v pořádku. NEBYL)

Od prázdné osy a nejtenčích kotoučů až po tahání bomb a pecek jen to hvízdne.

..Ale jako všechno, i trojboj by měl mít svůj řád, protože bezvýznamné tahání by vás po chvíli mohlo přestat bavit.

Je na čase nastolit program! Opět, ideálně od někoho, kdo tomu rozumí, má vás načteného od hlavy po päty a přesně ví, na čem nejvíc musíte zapracovat a čím případně trojbojařské cviky doplnit. Ale pokud jste kucí samouci, v začátku jsem byla spokojená s programem linearním od Candita, na 4 dny v týdnu.

 

Ale teď to úplně nejdůležitější, dámy. Co u toho na sebe?

Kromě mého oblíbeného dua, alias legín s vysokým pasem a trikem zavázaným nad pupík jakožto ultimátní vábička na samečky je i pár vymožeností, které by vám, jakožto velkým trojbojařům nemělo chybět.

BOTIČKY, aneb začneme od spodu.

 

bez-nazvu-2

Z prvu bych zahodila všechny běžecké a “fitness” boty, od těch, od těch, na které běží reklama, jak je krásně zmuchláte díky prořezané podrážce po ty, které pořídíte v lidlu ve čtvrteční akci. Noha vám v ní při dřepech kloktá jak ústní voda po večeru, anebo se, právě díky té měkké podrážce, která tak vyniká na bilboardech, chodidlo bortí při sebemenší váze a klouby s vazy mají prvotně co dělat, aby vyrovnaly tohle hazardní pohupování. A přidělávat nohám práci při maximálce je to poslední, co chcete.

Co bych tedy doporučila?

Bosky, pokud kolem sebe nemáte magory, co pouští činku na zem a nebojíte se o svůj palec, či pokud nemáte nožky zpocené na tolik, že by zbytek osazenstva umřel. U mrtvého tahu stoprocentně, u dřepů možná alespoň zjistíte, kde jste zkrácení a protahování na závěr alespoň o nějakou tu minutku protáhnete (protože to přece všechny baví nejvíc!)

Barefoot a podobné nevkusné záležitosti, které vlastně simulují právě ty bosé nohy, o kterých jsem se zmínila výše.

Conversky a ne, není to výmysl módních fajnšmekrů, kterým přijde nošení conversek daleko víc cool, než nějaké potrhlé šlupky na běhání. Mají přesně tu pevnou podrážku, která na rozdíl od běžeckých pomůže noze se odrazit s vahou nahoru, podrážka je nízká – blízko k zemi – zbytečně neprodlužuje dráhu při mrtvém tahu, a při low bar dřepech nestěžuje dráhu kotníkům (doporučujeme víc přitáhnout ve spodní části a horní nechat trochu povolenější)

Vzpěračky ideální na high bar dřep a čelní dřepy. Mají zvýšené paty, které umožňují dřepovat hlouběji bez zbytečného předklonu, případně ignorovat některé zkrácení svalů, a dostat vás do pozice, kam byste se jinak nedostali (i když tuhle část se snažte ignorovat a radši se mazejte protáhnout!)
image02

Balerínky aneb ne žádná specialitka Blaničky a Adélky, ale řádná, odborníky schválená obuv na mrtvý tah. Jelikož na soutěži je zakázáno tahat na boso a pokud vaše srdce zrovna neplane pro brčálové prsťáky, proč si nevzít krásné zlaté balerínky s mašličkou, které jen potvrdí vaši princeznovskou maličkost? Mají nízkou podrážku? Mají, tak sem s nimi!

 


KOLENA
Jako první z investic bych rozhodně byla pro bandáže na kolena. Zabráníte možnému zranění, díky zpevnění a zahřátí kolene, zvyšují průtok krve a díky pružnosti budou dřepy i jako takové pohodlnější. Prostě všechno eňoňuňo. Ze začátku je sice trochu problém si na ně zvyknout (právě díky neustálému tahu na kolenou), ale jakmile si na ně zvyknete, nebudete je už chtít sundat.

Ruku do ohně dám za tyto titanovky a na PRka či testování trpělivosti (pochopíte, až je budete půl hodiny rvát přes lýtka) SBD

PÁSEK jako konipásek
Hned jak pořídíte bandáže na kolena, pásek by měla být investice číslo dva. Ano, až druhá. Protože si nemyslím, že když někdo dřepuje se svojí váhou a svou váhu potáhne, neměl by hned sahat po opasku (o tom, že bez něj někdo netahá vůbec nebudeme hovořit, dobytek!). Ano, opasek, pokud s ním umíte pracovat určitě může zvednout vaše maximálky, ale ze všeho nejdříve byste se měli a) naučit pracovat i bez něj (od techniky liftu, po dýchání do břicha) b) tahat pecky i bez něj. Třeba já prvních pár svých závodů odjela úplně bez něj.
Zabolí to, ale plácněte se přes kapsu. Stojí to za to.
Volila bych kožený, všude stejně široký (ty s rozšířenými zády nejsou dělané pro powerliftery) 10/13mm, například tento  nebo tento princeznovský.

BANDÁŽE NA ZÁPĚSTÍ
Jsou asi posledním kouskem ze šatníku, pokud nepočítám dresík. Zpevňují zápěstí, hodí se při tahání pecek na bench pressu, nebo při low bar dřepech, abyste měli pevnější zápěstí.
Třeba tyto?
Já je používám tak při 80%+ maximálek, při vyšších opakování.

DRESÍK
Aneb nezbytná záležitost, pokud to s trojbojem chcete dotáhnout na závody. Bohužel na rozdíl od bikinaček si nebudete připadat sexy ani vteřinu, při bench pressu se vám zařízne dres víc jak vytáhnuté tanga od spolužáků na základce, i těm nejhubenějším kobylkám nohavice udělají kejty jak hovado, pastva pro oči neno.

Strengthshop/Goodlift

OOTD, aneb co nám nosí na závody kočička Blanička?
11934820_842249672564510_208317879_n-horz
VLEVO, domácá trénink: Adidas powerlift botičky, TITAN bandáže na kolena,  růžové bandáže na zápěstí, čepice na swáž, brejle, vykloubená ramena
VPRAVO: SBD singlet, strengthshop pásek, GOODLIFT podkolenky, zlatý piškotky, swaglift tričko Domažlických <3

PS. Pokud se rozhodnete závodit pro IPF, na všechny výběry si dávejte pozor a sledujte, zda máte všechno IPF approved, jako například značka SBD. Může se taky stát, že vás diskvalifikují a vy se s klopenou hlavou půjdete tahat kačery.

TAKŽE TAK.
Kdyby cokoliv, ptejte se co hrdlo ráčí, pac a pusu!

B.

 

About author

Related articles

2 komentáře

  1. Paradni clanek 🙂 taky bych rada na sile zapracovala, ale zaroven chci nahnat nejake svaly. Myslis, ze kdyz pojedu Candita a budu v kalorickem plusu, tak pujde oboje? 🙂 Jinak preju brzke uzdraveni 🙂

Leave a Comment