Only an administrator can add new users.

Hlavu vzhůru, Blanko!

Hlavu vzhůru, Blanko!

Trénink Z deníčku Blaničky 10 komentářů by

Dobré ráno, bobánci!

Už měsíc a půl je ze mě suverénní kryplík. Druhý den začátku dvoufázových tréninků (!) mi ruplo v zádech a od té doby mám se všemi dřepy, mrtvými tahy, nadhozy a trhy útrum. Jediné, na co se zmůžu jsou výpady po Aréně, což je po roce a půl krutopřísného liftu #forsure jak bodnutí dýkou do ega srdce.


Zatím to vypadá (i když ruku do ohně za to nedám), dle dvou fyzio a jednoho doktora na přetížený svaly na zadku #odbornétermity , táhnoucí za nervy kolem spodní části páteře.
Ale taky to může být něco úplně jiného a další varianty se nejspíš dozvím v pátek v nemocnici. Ale do té doby zůstaneme u té prdelní verze.

První tři týdny jsem se jen tak nesmyslně plácala.
Ten první padaly slzičky, že život je nespravedlivý, karma zlá a závislost na železe vysoká
img_0341
Druhý jsem se pomalu pustila do nějakých pseudotréninků, které mě po pár minutách přestaly bavit a celou dobu jsem se tvářila jak s kolíkem v zadku kdyby mi někdo vyžral makra
Ten třetí jsem v naději, že už to určitě přešlo, zkusila opět pár dřepů a následující dny nadávala jak hovado
A týden do měsíce jsem si konečně řekla ,,Tak a dost!„, a místo plácání z místa na místo jsem konečně zařadila nějaký strukturovaný plán.

Když už teda nemůžu používat nohy
Holt podzim nejspíš nebude období mých booty gainz..ALE:
Od začátku vzpírání jsem měla trénink co trénink problém s mobilitou ramen. Přetížený přední delt a prakticky nulový zadní, relativně slabá vrchní část zad, slabé břicho..
Cože není nic, co by mě zas tolik překvapovalo. Poslední rok jsem se neustále připravovala na nějaké trojbojařské závody, tudíž cviků okrem dřepu, benche a mrtvého tahu jsem zařazovala pomálu. Od nějakého číselného a silového progressu v soutěžním totalu mě nijak neposouvaly, čili jsem je neřadila mezi potřebné a nezbytně nutné.
Cca 9 měsíců kozy, booty, stehniska a přední delty on firee

Operace: Srovnej se sám
,,Přijdu a něco odcvičím na místě“ tří týdenní program prostě nefungoval. Jsem Type-A, potřebuju mít všechno do poslední čárky naplánované a jen tak random trdlíkovat po gymu prostě nedává smysl. Ne mně.
Vyhradila jsem si pár hodin, projela několik programů na internetech a podle časových možností jsem si sestavila plán.
Spousty mobility, protahování a vršek rozdělený do morku kostí.
Tréninky mám 5-6x týdně, čili o dva více než jsem měla doposud, ale jelikož to není takový nápor na CNS (jako u předzávodního plánu na jaře) a nespálím u toho petstotisíc kalorií (jako u jakéhokoliv tréninku vzpírání), já i tělo jako takové stíháme na pohodu regenerovat a aspoň můžu pořád hodně jíst

Sneak peek
Aneb kecy dobrý, ale z čeho se to skládá:
Bench 5x týdně s Canditem , protože trojbojařovo srdéčko je pořád na místě, a někde to ego nahonit musím
Ramena 2x týdně s Em Dunc
Lehce modifikovaný Armstrong Pull Up Program
Cviky na (spodní) břicho, aby záda při znovuaktivaci (až jedno přijde ta doba kdy zas dřepnu s činkou a odlepím jí od země) měly o trochu méně práce než doposud
Hodně, HODNĚ, HODNĚ mobility ramen a kyčlí ráno i večer hoho   Blanko prosimtě
Moře slz s foam rollerem

Všechno zlé je k něčemu dobré
Aneb teď to prostě musím brát jako období, kdy se soustředím na detaily. Aby se mi poté lépe držela u vzpírání činka nad hlavou, abych mě po každém tréninku nebo u každé stojky natahaly ramena, abych po roce a půl konečně nějak posunula maximálku na bench pressu, udělala krásných pár shybů a abych měla břicho pevnější a silnější než kamen.

Takže pokud se nedejbože
vám taky něco v budoucnu stane, nečekejte, až vás osvítí duch svatý, rána se lusknutím prstu zahojí apod.
Zkraťte si ty mé tři týdny a modifikujte si tréninky/cokoliv jiného čeho se to týká dle potřeb, soustřeďte se trochu na něco jiného. Berte to jako test!

..Jo a dřepy, mrtvoly, vzkaz pro vás:

#Blankanátor

#Blankanátor

About author

Related articles

10 komentářů

  1. Jo.. takhle nějak mi ruplo v zádech asi před měsícem.. 😀 Zbytek dne jsem dělala jakože nic a v noci mě vzbudila bolest, slzy a neschopnost vstát z postele. A první co mi proběhlo hlavou bylo, že se unudim k smrti! Ve 2 ráno jsem is googlila všechno o zranění spodních zad a všechno viděla v černym. Naštěstí u mě bolest odezněla do pár dnů stejně rychle jako přišla. Takže s tebou neskutečně moc soucítim a doufám, že to bude co nejdřív dobrý!! Protože mně těch pár dní bohatě na depku stačilo! A z mrtvých tahu a dřepů mám teď pořád respekt jako nikdy předtím 😀

  2. ÁÁÁ…tohle Ti nezávidím :/ …s tím rolováním to chápu, jedu jeden strečink s touhle srandou podle Omara Isufa před cvičením a brečím u toho jak mimino 😀 ještě se na mě každý dívá jako na největší vypatlance, protože to není úplně typické používat takové pomůcky 😀

  3. Vítej v klubu jedinců se ztuhlým pozadím.
    1). jedná se o ocel a neželezo 🙂
    2). pokud ještě nemáš, pořiď si finalgon, u nás to bohužel už neprodávaji, ale maj to třeba v německu. Je to mast, jejíž účinná látka zvyšuje průtok krve tkání a je to prakticky nejsilnější rozehřívací mast. Čím víc je sval ztuhlý, tím víc to pomáhá. Vzpěrači v aréně to určitě znají.
    3). Pořiď si lakrosový míček, stojí to asi 100,-Kč a je to o lvl výš než nejtvrdší foam roller, dostaneš se s tim tam kam se v foam rollerem nedostaneš. Idální je začít s foam rollerem a pak to dokončit tim míčkem.
    4). Pokud si nebyla u sportovního doktora tak tam zajdi, v tomhle směru ti normální doktor moc nepomůže. Mně se osvědčilo např. http://sportmed.webnode.cz/, mimo jiné tam mají I fyzioterapeuta, který roky dělal trojboj v IPF

    • 1) Ne vždycky je to ocel a železné činky se taky dělají (a navíc jsem to myslela spíš prostě obecně, zvedat železo je daleko frekventovanější pojem než zvedat ocel), takže myslím že tenhle bod je trochu zbytečný 🙂
      2) Mrknu na to, díky.
      3) Ten samozřejmě mám, ten jsem dostala nakázanej hned od prvního fyzia
      4) Nebyla, ale až se přesunu od ortopeda na rehabilitace, mám primářku s praxí ze sportu, takže myslím že mi neřekne jen ,,necvič“ 😀 🙂 každopádně kdyby nic, omrknu i tohle

Leave a Comment