Only an administrator can add new users.

Reverzní dieta

Reverzní dieta

Strava 0 comments by

Aneb jak bezpečně přejít na množství jídla před dietou?

MAKROKOUCINK

O revezní dietě jsem psala na svých starých stránkách, konkrétně tu.
Jenže z vlastní, současné zkušenosti vím, že realita se trochu odlišila od původního plánu, a také bych minulý článek ještě o nějakou tu část rozšířila.

Ale od obecného po konkrétní, nejdříve si hezky znovu a od pídě vysvětlíme, co vlastně reverzní dieta vůbec je.

Protože to vlastně není vůbec žádná dieta, nebojte.
Nevytáhnu na vás s krucifixem bichli plnou zakázaných potravin, na které vám při pouhém pohledu vyskočí pupínky a procento vašeho tuku se ztrojnásobí. Samozřejmě vše podloženo odbornými studiemi, vedenými mudrci z šesti tituly z vysoké školy šarlatánské.

Reverzní „dieta“je taková pomyslná berlička k tomu, abyste se dostali (po nějaké dlouhodobé dietě) postupem času na ty kalorie, u kterých jste začínali bez zbytečného příbytku tuku.
Šel by praktický příklad? Šel. A já jsem ideální adept!
Minulý rok, kdy jsem skončila nějaké lehčí nabírání (aka prozření numero uno, svaly asi nikdy vidět nebudou, když vlastně žádný nejsou) a každý den jsem při svých 52kg držela váhu na 320S, 110B a 55T, čili nějakých 2215kcal (B a S x4kcal, Tx 9kcal, kdyby náhodou).
Jenže potom přišlo nějaké „rýsování“ (čti sexy v maturitních šatech AF), kde se kalorie snížily na konci na nějakých 1660kcal, potom 2měsíční plácání z místa na místo a poté opět dieta, abych zvládla váhovou kategorii do trojboje kam jsem nakonec, kvůli POSRANÉ MATICE ani nešla. FUUUUUU
A tak jsem se, jak čas plynul, z nějakých 2215kcal, kdy jsem trénovala jen 5x týdně, žádné kardio, dostala na cca 1600kcal (120B, 55T, 150S) s cca 10-14 tréninky týdně (lekce, HIIT, silové tréninky). HNUS, co? Hlavně to kardio, chudinko.

A následujícího „podietového“ období se právě týká reverzka. Kdybych totiž jen tak lusknutím prstu ubrala tréninky a přidala přes 600kcal, váha ani vzhled by rozhodně nezůstal identický a s přibývajícím jídlem by přibylo i dost tukové Blanky.

Týká se reverzní dieta ještě nějakého případu?aneb dostáváme se k části, kterou jsem posledně nezmínila

Podietové období totiž nemusí být to jediné. Na internetech, diskusích i ostatních blozích vidím, jak se holky trápí desítkami tréninků týdně, s minimálním příjmem kombinovaným „zaručenými“ pravidly, že na večer sacharidy nepatří, ovoce odpoledne už ne, a že víc než 50g rýže k obědu by žena přece neměla přijímat. Nebo haló s ovesnou kaší, že na ráno nepatří.
Nevidíte poslední dobou žádné výsledky, i když ve fitku necháváte duši? Opět to může souviset se stravou a k nabourání tohoto bludného kruhu vám může pomoct právě revezka.

2vdu5cr

má cenu se rozčilovat?

A pokud jste i vy z těch, které už pidiporce nebaví, a místo inspirace z jídelníčků bikinaček před soutěží toužíte talíře žen STRONG AF tím myslím mě
 uklidni se Blanko
zchlaď to ego, pls
, ale zároveň nechcete zhatit celou svojí dosavadní FITNESS práci, tenhle článek by vám mohl pomoct jakbysmet.
A do třetice, i když možná se už točíme v bludném kruhu, nedaří se vám zhubnout, a přitom už nevíte KDE byste mohli ubrat? Ale zároveň se bojíte nějakých velkých skoků směrem nahoru, protože na to váš žaludek či vaše hlava nejsou připravení? Tak i pro vás může reverzní dieta hrát obrovskou roli.

A teď k aplikaci reverzky

tumblr_m9flpzpeoa1r25xgk

no, tak spíš ne..

 

Oproti minulému článku opět pár změn, a tuto část si rozdělíme na více fází.
A) ULTRA POMALÉ
Čísla, u kterých jste skončily pro vás nejsou odporně nízké
Nemáte návaly neukojitelného hladu
Netrpíte záchvatovitým přejídání
Chcete MINIMUM příbytku tuku
Prostě a jednoduše sluníčko kytičky.
Do další redukce pokud ještě vůbec někdy něco takového chystáte máte dostatek času

Není jedno přesně dané číslo, které musí všichni týden co týden přidávat. Bílkoviny většinou máme vysoké v každé fázi, čili se zaměřujeme na sacharidy a tuky. Sacharidy 5-10, tuky 2g (většinu se u tuků zastavím na čísle 1g/kg a zbytek navyšuju sacharidy)
Co sledujeme? Jako doposud váhu. Váha klesá? Přidáme více S/T. Váha neklesá? Přidáme méně S/T. Váha stoupá? Čísla necháme a počkáme či lehce ubereme.
Centimetry – je dost možné, že váha sice lehce vzroste ale centimetry zůstanou přesně takové, s jakými jste skončili dietu/začali reverzku
Zrcadlo – selfietiiiiime
Jaké jsou nástrahy u tohoto typu? Pokud někdo skončí s dietou na nesmyslně nízkém číslu, postupovat až tak postupně může být neskutečně náročné na psychiku, a na fyzickou stránku.
V dietě máte jasný cíl, na který se soustředíte. Vaše hlava je cílem natolik posedlá (a teď to nemyslím nutně špatně), že často pocity hladu vypustí, nebo si je nepřipouští. Ale kdo by chtěl hladovět po skončení diety? Začnete vnímat všechny ty donutky, dortíčky, burgříčky, čokoládky kolem.. A jíst i měsíc po dietě třeba jen o 150kcal více, někdy ani to ne, je k pláči. K HYSTERICKÉMU PLÁČI. A nebo hůř, k záchvatovitému přejídání.
himym_barney_nooooB) ŽÁDNÉ SERVÍTKY – aneb pro všechny princezny z klubu #FOREVERHUNGRY
Pokud máte po soutěži – aneb naléhání na všechny bikiny a fitnessky, procento soutěžního tuku NENÍ zdravé
Kdysi jste trpěli záchvatovitým přejídání – protože ať se vám to líbí nebo ne.. pořád se to může vrátit
Z vašich současných kalorií máte husinu až na zadku a chcete se z toho pekla dostat co nejdřív pryč
Se ztracenou motivací jste ztratili i energii na tréninky, i běžný aktivní život
UŽ PROSTĚ CHCETE JÍST!
Nevadí vám lehčí příbytek tuku
Nemáte tolik času do další sezóny –
aneb má současná praktika, narvat do sebe co nejvíc i s možným příbytkem tuku, ať z možných nově přibývajících gainzz vytěžím co nejvíc
Opět, není jedno číslo, které byste měli dodržovat. Ale rozhodně to není 5S/týden a urputný chtíč, aby váha zůstala na tom samém čísle, co doposud. První týden přidáte 100kcal, další též, ten další už jen 75kcal… Prostě na to jdete rychleji, protože není čas ztrácet čas a potřebujete ukonejšit váš nekončící hlad.
Váha pravděpodobně o něco stoupne, stejně tak by ale měla stoupnout úroveň vaší dobré nálady s přibývajícím číslem kalorií a ubývajícím kručením v žaludku.
stažený soubor.gif
Zní to skvěle.. 

Ale jaké jsou nástrahy reverzní diety?

rs_560x315-130904104427-beyonce-singleladies1
Kdyby to totiž bylo tak jednoduché jak to vypadá, dělali by to nejspíš všichni.
Jenže, jak už jsem zmínila před chvílí, čeká vás několik překážek
HLAD –  ze začátku prostě bude, a to prostě nikdy není nic příjemného.
PSYCHIKA – pokud jste někdy trpěli záchvatovitým přejídání, nebo jinou poruchou přijmu potravy, všechno se vám začne kumulit. V dietě, jak jsem již výše zmínila máte zvýšený adrenalin už jen z toho důvodu, že prostě máte přesně daný cíl, který musíte zvládnout (za mě to byl trojboj), a tak jsem i s maximálním počtem tréninků a minimem jídla vydávala neskutečné výkony (aneb maximálky, které nezvládnu zpětně ani teď), nepociťovala hlad, na nic si nestěžovala.. Ale po dietě, kdy všechno to nadšení odpadne už najednou všechno to potlačené pocítíte.
(TLAK) OKOLÍ- ,,Ale dyť už nejsi v dietě, už můžeš, ne?“ ,,Ježiši vidělas ten dort? Pojď si dát!“ ,,Hmm.. Trioláda v akci..“ Najednou vidíte jídla, které jste doteď automaticky přehlíželi. Ve společnosti se už nemůžete vymlouvat na soutěž, protože už ji máte za sebou. A vysvětlovat někomu složitě, jak funguje reverzní dieta? Nebuďme naivní.. To jentak někdo nepochopí.
MĚŘENÍ – váha prostě může jít nahoru, i když na to půjdete nejvíc šnečím tempem.. To neznamená, že byste hned ztloustly o několik procent naráz, ale protože do sebe natáhnete nějakou vodu, srovnají se vám hormony a opět dostanete menstruaci..

single-ladies-gif-beyonce-38590601-500-215

což bylo samozřejmě soustředěno na dámské pokolení

A jak vlastně reverzní dieta dopadla u mě?

Původní plán, podobající se bodu A) totiž jaksi nevyšel..
Za a) mě tlačil čas. Další sezóna začíná v dubnu a kdybych měla jít šnečím tempem, jak jsem si plánovala, moc daleko bych to s kaloriemi nedotáhla aint nobody got time for dat.
Na příští sezónu bych se určitě A) chtěla držet, ale hlavně z toho důvodu, že se na soutěž budu připravovat jen jednou ročně a po zbytek roku jen pomalu a pilně budovat hromady gainz a nových rekordů.
Za b) mě v kombinaci s nervozitou a stresem ze školy dostihlo záchvatovité přejídání, a v kombinaci s nízkým příjmem už prostě tohle vlnění nešlo vydržet a nastal čas tomu učinit přítrž tak rychle, jak to jen šlo
Za c) klesající maximálky. Všude jsem klesla o minimálně 10kg, a vybudovat zpátky srpnová čísla dá takovou práci! A dalo by ještě horší, kdybych nezačala hodně jíst.
Čili, nejdřív bylo třeba si společně sednout se svojí hlavičkou a promluvit jí až do nitra mezimozku, že krásná budu i se čtyřmi kily navíc a že vyrýsovaná stehniska a pekáč buchet není to hlavní. A že zimu stejně trávím ve svetrech. Že prostě není čeho se bát!
Za d) JÁ CHCI UŽ SAKRA JÍST! Prostě už jsem ta nuzná čísla nemohla vydržet.
S maximálním nasazením jsem začala po Silvestru (po srandamači), týden co týden přidávala cca 200kcal, a postupně začala i s refeedy. (2175-2300kcal, 3000+kcal refeed)
S příbytkem tuku a váhy jsem naprosto smířená. V půlce února mi začíná lehká dieta do své váhové kategorie (ze které jsem se teď snažila urychleně dostat fucking logic ), kterou si musím udržet až do půlky června.. čili nač se trápit i teď, když mě čeká dalších pár měsíců příprav.

508144f1-c8b5-4af0-9e6a-30fdcb5e4a36

(lehká obsese Beyonce, já vím.)

Momentálně se držím na zhruba 52,5-53,5kg, na váhu lezu minimálně a soustředím se na číslo zvednuté na ose. To je teď primární.
oie_heghgdvzhfpnSamozřejmě je reverzní dieta i jedno ze způsobů, jak probíhá můj makrokoučink. Někdy je totiž třeba další, chladné a nestranné hlavy, abyste se nebáli přidat při minimálním příbytku váhy, nebo si promluvit ve chvíli, kdy máte chuť sežrat mámu, tátu, trakař a víte, že to nikdo z okolí úplně nepochopí, či jen objektivně neporadí.

Tak snad už jsem řekla vše!
Pusu,
B.

 

 

About author

Related articles

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Comment

Napsat komentář